همبازی

همبازی

پایگاه بازی و آموزش برای تمام سنین
همبازی

همبازی

پایگاه بازی و آموزش برای تمام سنین

ظرفیت‌های تولید گیم در ایران بسیار بالا است

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای:


مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: تولید ۵۰۰ بازی رایانه‌ای در سه سال اخیر نشانگر ظرفیت‌های بالقوه و بالا برای ساخت گیم در کشور است.  به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، «بهروز مینایی» در آیین اختتامیه سومین جشنواره بازی های رایانه ای افزود: سومین جشن بازی سازان ایرانی به پایان رسید؛ این رویداد فرهنگی در دولت دهم متولد شد و امروز سومین دوره آن در دولت یازدهم به پایان می رسد. وی پایان این جشنواره را پایان ماراتن خوشی ها و ناخوشی ها دانست و تاکید کرد: عده ای در اثنای این جشنواره خوشحال و تعدادی نیز شاید ناراحت شوند، اما این قانون هر مسابقه ای است که به حکم داور، برخی برنده باشند. مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای تاکید کرد: ترکیب هیات داوران متشکل از عده ای از متخصصان بازی های رایانه ای بود که این افراد تمامی آثار را دیدند و شاید اگر ترکیب هیات داوران متفاوت می شد، نتایج این جشنواره چیز دیگری بود. مینایی از مردم، مسوولان فرهنگی، داوران، رسانه ها و صدا وسیما به خاطر همراهی در برپایی سومین جشنواره بازی های رایانه‌ای تقدیر کرد. وی ادامه داد: در ایام برگزاری نمایشگاه (گیم) تهران سیستم های سرمایشی مصلی امام خمینی (ره) در برابر گرمای حضور مردم تاب نیاورد که من بابت این مساله و دیگر کمبودهای نمایشگاه از مردم عذرخواهی می کنم. مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای به برخی مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: با وجود این مشکلات، ۲۲۰ اثر از بازی سازان ایرانی در این دوره از جشنواره حضور داشتند و در سه دوره اخیر نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه‌ای ، ۵۰۰ بازی یارانه ای تولید کرده که این مهم نشان از ظرفیت بالای تولید گیم در کشور دارد. مینایی به حضور بازی سازان جوان در عرصه تولید گیم اشاره کرد و توضیح داد: باید به جوانان اعتماد کنیم زیرا با حضور نسل جوان است که می توانیم قله های افتخار را فتح کرد. مینایی گفت: باور کنیم که می توانیم و جوانان ما قدرت مقابله با جنگ نرم را دارند و در آستانه هفته دفاع مقدس هم قسم می شویم به تأسی از سرو قامتان کشورمان در راه سازندگی عرصه گیم کشور قدم برداریم. برگزیدگان سومین جشنواره بازی های رایانه ای با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد، بهروز مینایی مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای و جمعی از فعالان عرصه بازی سازی در تالار وحدت معرفی شدند.

معرفی برگزیدگان جشنواره بازی های رایانه ای تهران

عصر امروز تالار وحدت میزبان برگزیدگان سومین جشنواره بازی های رایانه ای تهران بود . حضور پرتعداد گروه ها و شرکت های بازی سازی ، چهره های سرشناس فرهنگی ، معاون فرهنگی وزارت ارشاد ، مسئولان بنیاد ملی بازی های رایانه ای و رسانه ها ی مختلف کاملا بر اهمیت موضوع گواهی می داد .

به گزارش خبرنگار همبازی از محل برگزاری مراسم ، هیات داوران در بخش های گوناگون آثاری را شایسته تقدیر دانست و با اهدای لوح و جوایز ارزنده به تحسین ایشان پرداخت . در برخی از بخش ها هم هیات داوران هیچ کدام از آثار را شایسته مقام اول تا سومی تشخیص نداد . این جشنواره ساعاتی قبل به کار خود پایان داد .

اسامی برگزیدگان سومین جشنواره بازی های رایانه ای به شرح زیر می باشد :

 

ادامه مطلب

پنالتی

بازی پنالتی فوتبال یک بازی جالب و سرگرم کننده است. مراقب دروازه بان تیم حریف باشید چون خیلی حرفه ایه و گل زدن بهش سخته!

اسباب بازی به فعالیت های خلاقیت آمیز کودکان کمک می کند

انتخاب نوع اسباب بازی به تقویت ذهن خلاق در کودکان کمک می کند .

 
کودکان  بازی را بسیار دوست دارند و این زمان را  بر هر چیز دیگری ترجیح می دهند . انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودکان در هر سنی بسیار حائز اهمیت است. اغلب خانواده ها وقتی به مغازه های فروش اسباب بازی مراجعه می کنند، سعی دارند از بین اسباب بازی های خشن و تفریحی، اسباب بازی هایی را خرید کنند که ذهن کودکان را به خلاقیت وادار کند. بنابراین، بازی های فکری و آموزشی در میان سایر اسباب بازی ها یک سر و گردن بالاتر قرار دارند. با این حال، با ورود رایانه و بازی های رایانه ای، هم اینک کودکان و نوجوانان دوست دارند به جای بازی با وسایل تفریحی و ورزشی، به این نوع بازی های دیجیتالی بپردازند.

 
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز  ،  «میشل رسینک» مدیر گروه تحقیقاتی مهد کودکهای انگلستان علل گرایش کودکان و نوجوانان به این نوع بازی ها را توضیح می دهد.
میشل می گوید ما می خواهیم کمک کنیم تا اسباب بازی های هوشمند برای بچه ها توسعه یابند. البته ما به ساخت اسباب بازی های هوشمند علاقه چندانی نداریم، بلکه می خواهیم اسباب بازی هایی بسازیم که بچه ها را به فکر کردن وادار کند. ما متوجه شدیم یکی از بهترین روش هایی که به یادگیری کودکان کمک می کند، این است که برای آنها اسباب بازی و ابزار جدیدی فراهم کنیم تا آنها بتوانند فعالیت های خلاقیت آمیز انجام دهند، طراحی کنند و با لوازم و رسانه های جدید اطرافشان، چیزهای نو ایجاد و اختراع کنند.
اگر ما به بچه ها نوع درستی از بازی خانه سازی بدهیم، بدین ترتیب می توانیم قدرت خلاقیت آنها را تحریک کنیم. با وسایل سنتی خانه سازی، بچه ها می توانند قلعه و خانه بسازند و به این ترتیب با ساختار ساختمان هایی که در دنیا ساخته می شود، آشنا شوند. با تکنولوژی جدید، بچه ها می توانند چیزهایی بسازند که زنده مجسم شوند، حرکت کنند و کنش و واکنش نشان دهند. چیزهایی که آنها می سازند، مثلاً دقیقاً مثل یک خرگوش نیست، ولی می تواند مثل یک خرگوش رفتار کند، در اطراف حرکت کند و تأثیر متقابل بر محیط اطراف داشته باشد.
آنها می توانند درک کنند چیزهایی که در دنیا وجود دارد، واقعاً چطور کار می کنند. آنها با ساخت یک روبات کوچک، با چراغ سنسوری که به ارتعاش درمی آید، به درک جدیدی می رسند. آنها وقتی می بینند که یک شب پره در اطراف یک لامپ چطور پرپر می زند، متوجه این رفتار می شوند و درک می کنند چه قانونی باید حکمفرما باشد. این امر باعث می شود آنها هم دنیای تکنولوِژیکی و هم دنیای بیولوِژیکی اطرافشان را درک کنند.


ادامه مقاله

گفتگو با موسسه تبیان -بازی میرزا کوچک خان

یکی از غرفه های سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای به سایت تبیان اختصاص داشت . فرصتی دست داد و پایگاه همبازی توانست با یکی از کارشناسان تبیان گفتگویی داشته باشد . در این گفتگو به سوالاتی درباره بازی میرزا کوچک خان و برنامه های دیگر موسسه پاسخ داده شد که در زیر می خوانید :

ادامه مطلب

فرار در 60 ثانیه!

پشت صحنه ساخت fifa soccer 12 را در سایت همبازی ببینید.

بازی تام و جری

این بازی بر اساس کارتون معروف تام و جری(موش و گربه) ساخته شده است و شما می توانید در این بازی تام یا جری باشید!

گفتگو با آقای بیرانوند - بازی آنلاین میراث

بازی آنلاین و استراتژیک میراث محصولی از شرکت آریا ویژن پایا می باشد ؛ که تهیه ی سناریوی آن در حدود یک سال و نیم تا دو سال به طول انجامیده و بازی سازی آن به صورت کلی سه و نیم تا چهار سال زمان برده است . در حال حاضر حدود 9000 نفر عضو داشته و در هر لحظه 100 تا 150 نفر به صورت آنلاین بازی می کنند . از دیگر قابلیت های این بازی کنترل اکانت از طریق پیامک می باشد . شرکت در حال تولید این بازی به زبان انگلیسی و عربی نیز هست .

 سایت همبازی گفت و گویی دوستانه با جناب آقای بیرانوند ، مدیر فنی شرکت داشته است ، که ایشان به سوالاتی در مورد این بازی پاسخ دادند ماحصل این گفت و گو را تقدیم شما دوستان می نماییم .



شما می توانید متن کامل این مصاحبه را در این صفحه مشاهده و مطالعه نمائید.

گفتگو با آقای رفیعی - بازی قتل در کوچه های تهران

مصاحبه ای داشتیم با جناب آقای رفیعی ، مدیر عامل شرکت عصر بازی پارس که به عنوان ناشر و سازنده ی بازی های رایانه ای از سال 1377 در زمینه ی نشر بازی ها و از سال 1386 با تولید بازی چریک مشغول فعالیت در این زمینه هستند . این شرکت تاکنون بازی های بسیاری را روانه ی بازار کرده است ؛ مانند : چریک ، قتل در کوچه های تهران 1312 ، علیمردان خان (برگرفته از شعر ایرج میرزا) ، گربه ی قجری ، صدای فراموش شده ، شیطنت های مپل ، جغله و غول سرزمین تنبلی و ...
در گفت و گوی ایشان با پایگاه همبازی ، به معرفی بازی قتل در کوچه های تهران – سال 1312 - پرداخته شد که در ادامه می توانید آن را مطالعه بفرمایید.
در سال 88 نسخه دو بعدی آن ساخته شد و با سرمایه گذاری مجدد سه بعدی سازی بازی تا سال 91 به درازا کشید .
قابل ذکر است این بازی اولین بازی ایرانی است که فروش آنلاین و نیز فروش به صورت لوح را به صورت همزمان در 18 کشور دنیا و به 9 زبان زنده تجربه می کند .


متن کامل مصاحبه 

 

اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های بازی‌های رایانه‌ای اعلام شد

فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف بازی‌های رایانه‌ای در دوره‌های‌ کاردانی فنی و حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی، مهرماه 1392 در پایگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس www.sanjesh.org اعلام شد.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، "محمد حسین رضوانی" رییس دانشگاه این بنیاد افزود: پذیرفته‌شدگان باید در یکی  از روز‌های شنبه 30 شهریورماه لغایت سه شنبه دوم مهرماه با در دست داشتن مدارک، با توجه به کد رشته محل قبولی به دانشگاه بنیاد مراجعه کنند.

مدارک مورد نیاز شامل: تصویر تمام صفحات شناسنامه و اصل آن جهت مطابقت، تصویر کارت ملی و اصل آن جهت مطابقت، اصل دیپلم کامل متوسطه و یا گواهی آن برای داوطلبان نظام قدیم آموزش متوسطه با مهر و امضای رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه محل تحصیل به انضمام یک برگ تصویر آن، اصل فرم تأییدیه معدل جهت فارغ‌التحصیلانی که تاکنون گواهینامه پایان تحصیلات برای آنان صادر نشده است، 6 قطعه عکس تمام رخ 4 × 3 تهیه شده در سال جاری، گواهی اشتغال به کار با امضاء و مهر بالاترین مقام مسئول، آخرین فیش حقوقی و آخرین حکم کارگزینی یا قرارداد معتبر انجام کار برای پذیرفته‌شدگان شاغل و مدرکی که وضعیت نظام وظیفه داوطلبان را با توجه به بند 2-3 (مقررات وظیفه عمومی) مندرج در صفحات 3 و 4 دفترچه راهنمای آزمون مذکور مشخص نماید (برای برادران)است. 

همچنین، براساس ضوابط مربوط به گزینش رشته‌ها، بدیهی است عدم مراجعه داوطلبان در روزهای تعیین شده برای انجام مراحل نهایی گزینش به منزله انصراف قطعی از پذیرش در رشته ذیربط تلقی خواهد شد.