همبازی

همبازی

پایگاه بازی و آموزش برای تمام سنین
همبازی

همبازی

پایگاه بازی و آموزش برای تمام سنین

گفتگو با خانم سمیرا صالحی - تولیدکننده عروسک های دست ساز ریحان و کیهان

یکی از غرفه های نمایشگاه اختصاص دارد به عروسک های دست ساز ریحان و کیهان ، پایگاه همبازی بر آن شد تا با مسول غرفه گفت و گویی داشته باشد . سرکار خانم سمیرا صالحی در خصوص تولیداتشان توضیحاتی در پاسخ به سوال های ما دادند که شما را به خواندن آن ها دعوت می نمائیم .

· با سلام خدمت شما ، لطفا قدری در زمینه فعالیت شرکت و اینکه چه مدت است که مشغول به فعالیت هستید توضیحاتی را ارائه بفرمائید .

کار ما تولید عروسک های دست ساز است که ماده اولیه (متریال) آن تقریباً پارچه است و تاکنون با استقبال خوبی مواجه بوده ، چون کار نویی است و مردم خوششان آمده ؛ چه در این نمایشگاه و چه خارج از آن در فروشگاه هایی که محصول عرضه شده استقبال خوبی از آن شده است .ما در تهیه مواداولیه به علت نوسان در قیمت دلار ، مشکل داریم . چون مواداولیه محصولات ما تماماً وارداتی هستند . مساله دیگر بازاریابی و تبلیغات است .

 

· محصولات شما چه گروه سنی را پوشش می دهد ؟


فلسفه برای کودکان و نوجوانان چیست؟

در اواخر سال های ۱۹۶۰، زمانی که متیو لیپمن در دانشگاه کلمبیا واقع در نیویورک در رشته فلسفه مشغول تدریس بود متوجه شد که دانشجویانش فاقد قدرت استدلال و قدرت تمیز و داوری هستند و همچنین متوجه شد که برای این که قدرت تفکر این دانشجویان بطور قابل ملاحظه ای تقویت شود، دیگر بسیار دیر شده بود . او به این فکر افتادکه این کار می بایست در دوران کودکی انجام می گرفت. باید وقتی کودکان و نوجوانان در سن یازده یا دوازدسالگی بودند، یکسری دوره های درسی در خصوص تفکر انتقادی یا حل مساله می گذراندند . اما برای تهیه موضوعی قابل فهم و مورد پسند کودکان و نوجوانان، بایستی متون درسی بصورت داستان نوشته می شد , داستانی درباره منطق اکتشافی کودکان. اما این کار نیز باید با دقت و ظرافت بسیار انجام می گرفت . این داستان ها باید راجع به فلسفه مورد اکتشاف کودکان می بود.



ادامه مطلب

بازی‌های ایرانی در آستانه ورود به بازارهای جهانی

به گزارش همبازی و به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، نمایشگاه گیم کانکشن فرانسه با حضور بیش از 170 کمپانی از کشورهای مطرح در تولید بازی های رایانه ای برگزار شده است.



این رویداد تجاری یک نمایشگاه و کنفرانس تخصصی در حوزه بازاریابی و مارکتینگ بازی های رایانه ای است که نمایندگان تجاری و مدیران کمپانی های مختلف در آن حضور دارند.

تنوع تولیدات ایران در ژانرها و سبک های مختلف سبب شد تا نمایندگانی از شرکت‌های BIGFISH، LINE، Amazon، 6waves، meridian، Dena San Francisco، Thumbr b.v.، Nevosoft و ... در این نمایشگاه، با طرف ایرانی جهت مذاکره اعلام آمادگی کنند.
توجه ویژه به بازی های کژوال و بازی های تبلتی از مهمترین موضوع های مورد بحث و گفت‌وگو در نمایشگاه گیم کانکشن فرانسه است.
بر اساس اعلام نمایندگان اعزامی بنیاد ملی بازی های رایانه ای به نمایشگاه گیم کانکشن فرانسه، همزمان با این نمایشگاه، کنفرانس های علمی با موضوع تجاری سازی بازی های رایانه ای در حال برگزاری است.
 موفقیت های ایران در معرفی محصولات خود در نمایشگاه های گذشته سبب شده تا کشورهای شرکت کننده در این رویداد تجاری توجه وتمایل بیشتری به بازی های ایرانی داشته و مشغول رایزنی برای توزیع بازی های ایرانی در ابعاد وسیع تری باشند.
دوره بعدی این نمایشگاه سال2014 درآمریکا برگزار می شود.
نمایشگاه گیم کانکشن فرانسه روز سه شنبه 12 آذر (3 دسامبر) در پاریس آغاز به کار کرد و تا روز پنجشنبه 14 آذرماه (5 دسامبر) در این شهر برپاست.

نخستین همایش "بازی‌های رایانه‌ای و ارتقای سلامت"برگزار می‌شود

نخستین همایش علمی، آموزشی"بازی‌های رایانه‌ای و ارتقای سلامت" با رویکرد سبک زندگی سالم با مشارکت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود.
به گزارش همبازی و به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، در این رویداد علمی علاوه براین بنیاد نهاد ها و سازمان هایی نظیر وزارت بهداشت و درمان، وزارت آموزش و پرورش، شهرداری تهران و  سازمان صدا و سیما مشارکت خواهند داشت.
 دانشگاه علمی کاربردی بنیاد ملی بازی های رایانه ای با مشارکت فعال در همایش بازی های رایانه ای و ارتقای سلامت به عنوان کمیته علمی همایش ایفای نقش می کند .
بررسی 100 مقاله ارسال شده به این همایش در کمیته علمی همایش انجام میشود و از بین مطالب ارسال شده تا کنون 45 عنوان مقاله پذیرفته شده است. بر اساس اعلام کمیته علمی همایش بازی های رایانه ای و ارتقای سلامت مقالاتی که پس از فرآیند داوری مورد پذیرش قرار گیرند، در کتابی تحتعنوان مجموعه مقالات اولین همایش بازی های رایانه ای و ارتقای سلامت به چاپ می رسد. نقش بازی های رایانه ای در ارتقای سلامت فرد و جامعه، بازی های رایانه ای و ترویج سبک زندگی سالم، بازی های رایانه ای و آموزش و یادگیری، بازی های رایانه ای، پیشگیری، درمان و توان بخشی و موضوع های آزاد و مرتبط را می توان از محورهای این همایش برشمرد. 

بررسی نقش بازی های رایانه ای و فناوری های نوین در تعلیم، تربیت و ارتقای سلامت جامعه، تبادل اطلاعات بین صاحبان اندیشه و فعالان این حوزه به منظور هم افزایی و ارتقای کیفیت و کمیت محصولات تولیدی، آشناسازی گروه های پزشکی و درمانگر با کاربرد فناوری های نوین در امر آموزش و درمان از اهداف این همایش به شمار می رود.

آخرین مهلت ارسال مقالات تا پایان آذرماه بوده و نتایج داوری مقالات منتخب تا اواسط دی ماه اعلام خواهد شد. همچنین ارایه مقالات منتخب توسط نویسندگان آثار در روز های 6 و 7 بهمن ماه امسال انجام می شود و در پایان هر روز دو کارگاه آموزشی و مجموع های چهار کارگاه برگزار می شود.

کارگاه آموزشی Gamification در حوزه سلامت، معرفی نظام ملی رده بندی سنی بازی های رایانه ای ایران (ESRA)، بازی های حرکتی و نقش آن ها در ارتقای سلامت و سبک زندگی در بازی های رایانه ای از موضوع های کارگاه ها به شمار می رود.
نخستین  همایش بازی های رایانه ای و ارتقای سلامت از ششم تا هفتم بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکیایران برگزار می شود.

زندگی جدید سارا

«زندگی جدید سارا» یک بازی سوم شخص open world است که زندگی یک دختر دانشجو را در یکی از شهرهای ایران شبیه سازی می کند. سارا دانشجوی سال اول رشته ادبیات فارسی است که در بدو ورود به دانشگاه با مشکلات مختلفی روبرو میشود. بازیکن در نقش سارا باید با این مشکلات کنار آمده و در کنار آن یک زندگی دانشجویی در شهر را اداره کند.


بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مسئولیتی در قبال نظارت بر گیم‌نت‌ها ندارد

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: از وضعیت نامناسب بازار توزیع بازی‌های رایانه‌ای به ویژه موضوع توزیع بازی‌های ضد اسلامی و ایرانی رضایت نداریم؛ نظارت بر توزیع بازی در گیم‌نت‌ها مدتی است از این بنیاد سلب مسئولیت شده است.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای به نقل از خبرگزاری ایکنا، بهروز مینایی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به توزیع بازی «Blacklist» اظهار کرد: توزیع این بازی رایانه‌ای، ممنوع اعلام شده است و هیچ‌کسی اجازه پخش و انتشار آن را ندارد. اما مسئولیت جمع‌آوری آن از گیم‌نت‌‌ها برعهده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیست؛ بلکه «ستاد حمایت و صیانت از محصولات فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» باید اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: علاوه بر این بازی رایانه‌ای، شاهد انتشار بازی‌های ممنوعه دیگری همچون «بتلفیلد»(Battlefield) هستیم. ما مشاهدات میدانی خود را از وضعیت بازار خراب صنعت بازی‌های رایانه‌ای داریم و این گزارشات را منعکس می‌کنیم؛ اما برخورد با عوامل خاطی داخل بازار برعهده ستاد حمایت و صیانت از محصولات فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیگیری آن مربوط به قضایی و پرونده، مربوط به آن جایگاه است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: اصل بحث نظارت، برعهده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گذاشته شده است. ما درحوزه صدور مجوز به بازی‌های رایانه‌ای اقدام می‌کنیم اما حوزه برخورد با عوامل خاطی از بنیاد گرفته شده است و ما حق دخالت نداریم. همچنین اگر بخواهیم دخالت کنیم باید با نیروی انتظامی هماهنگی کنیم.

مسئولیت گیم‌نت‌ها باید برعهده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای باشد

مینایی اظهار کرد: سه ماه اول سال 90، پیش از تشکیل ستاد صیانت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالیت‌هایی داشتیم و خوشبختانه حرکت‌های خوبی صورت گرفت. اما زمانی که این امر به ستاد محول شد دیگر از عهده ما خارج و هیچ دخالتی نداشتیم.

وی بیان کرد: ما بارها عنوان کرده‌ایم که بتوانیم بطور کامل بر این امور فعالیت داشته باشیم چرا که هر اتفاقی که در حوزه بازی‌های رایانه‌ای رخ می‌دهد، انگشت نشانه‌ها به سمت بنیاد است. البته نشستی با عوامل قوه قضاییه و نیروی انتظامی داشتیم. آنها هم از این وضعیت ناراحت بودند؛ مبنی بر اینکه چرا برخورد مناسبی صورت نمی‌گیرد. همه ما قبول داریم که متأسفانه برخورد خوبی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: حرکت اصلی‌ و اساسی‌مان، تولید بازی‌های رایانه‌ای مناسب است چرا که حتما باید جایگزین مناسبی برای این بازی‌های ممنوعه داشته باشیم. البته هم‌اکنون چند بازی رایانه‌ای مناسب همچون «خلیج عدن» داریم اما متأسفانه با مشکل توزیع روبرو هستیم.

خلیج عدن می‌تواند جایگزین «بتلفیلد» باشد

وی بیان کرد: بازی خلیج عدن می‌تواند جایگزین «بتلفیلد» باشد یا بازی‌ «شتاب در شهر»، «جاده‌های نبرد» و «شبان» در ردیف بازی‌های مناسب قرار داند.

مینایی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در بازی‌های خارجی، بسیار سنگین است و ما اگر در این وضعیت با کمبود اعتبارات بخواهیم به مهارت‌های آنها دست یابیم، این وضعیت امکان‌پذیر نخواهد بود. بهای بازی‌های خارجی در کشورمان بسیار پایین‌تر از بازی‌های داخلی است به همین دلیل کاربران به آن سمت سوق می‌یابند.

وی بیان کرد: مشکلات اساسی و زیربنایی که در صنعت بازی‌های رایانه‌ای وجود دارد هم به لحاظ فرهنگی و هم اقتصادی می‌تواند ضرر داشته باشد.

اعتبارات قطره‌چکانی در صنعت گیم کارساز نیست

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: بازی آنلاین «آسمان دژ»، بازی مناسبی است که می‌تواند جایگزین بسیاری از بازی‌های آنلاین خارجی باشد. این بازی آنلاین ایرانی، بهترین بازی 2013 شناخته شده است.

 

وی یادآور شد: این اعتبارات قطره چکانی، چندان نمی‌تواند مشکلی از مشکلات صنعت بازی‌های رایانه‌ای را حل کند. همچنین عدم توزیع مناسب، از دیگر مشکلات این صنعت به شمار می‌رود.

صنعت گیم ایران در نمایشگاه گیم کانکشن فرانسه

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به نمایندگی از صنعت گیم ایران و با ارایه 15محصول جدید در نمایشگاه بین المللی "گیم کانکشن فرانسه" حضور می‌یابد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این بنیاد با برپایی غرفه در نمایشگاه بین المللی "گیم کانکشن 2013" به ارایه بازیهای جدید ایرانی نظیر ارتش فرازمینی، شبگرد و بازی های کژوال می پردازد.
کشورهای آلمان، ژاپن، فنلاند، آمریکا، ایران و ...در  نمایشگاه گیم کانکشن فرانسه که از 12 تا14 آذر (3 تا 5 دسامبر 2013) در شهر پاریس برگزار می شود، حضور می یابند.
همچنین بنیاد ملی بازی های رایانه ای در نظر دارد با برگزاری 16جلسه در طول برگزاری نمایشگاه، به معرفی بازی های ایرانی و تبادل نظر با کشور های مطرح در زمینه تولید بازی های رایانه ای بپردازد.
نمایشگاه گیم کانکشن فرانسه یک رویداد تجاری در عرصه بازی های رایانه ای است که فرصت مناسبی را برای کشورهای مطرح در زمینه تولید گیم برای تبادل نظر و انتقال دانش فراهم می کند . 
حضور مستمر و پررنگ بنیاد ملی بازی های رایانه ای در مجامع و رویدادهای بین المللی نشانگر پیشرفت چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در عرصه گیم و خیز بلند بازی سازان ایرانی برای تولید آثار تکنیکی و جذاب و بازاریابی در مقیاس منطقه ای و بین المللی است.
این بنیاد علاوه بر حمایت از تولید و عرضه بازی های ایرانی، زمینه اعزام و حضور بازی سازان و فعالان این عرصه را از گذشته تا کنون در نمایشگاه ها و مجامع مختلف خارجی فراهم کرده است.

معرفی بازی آنلاین میراث

پایگاه همبازی : بازی آنلاین و استراتژیک میراث محصولی از شرکت آریا ویژن پایا می باشد ؛ که تهیه ی سناریوی آن در حدود یک سال و نیم تا دو سال به طول انجامیده و بازی سازی آن به صورت کلی سه و نیم تا چهار سال زمان برده است . در حال حاضر حدود 9000 نفر عضو داشته و در هر لحظه 100 تا 150 نفر به صورت آنلاین بازی می کنند . از دیگر قابلیت های این بازی کنترل اکانت از طریق پیامک می باشد . شرکت در حال تولید این بازی به زبان انگلیسی و عربی نیز هست .
این بازی مربوط به دوره ای از شاهنامه می باشد که بازیکنان در حین بازی با داستان ها و اساطیر آن آشنا می شوند مثلا دیو سپید . در واقع قهرمان بازی در حین انجام مراحل مختلف بازی در جست و جوی بخش های مختلف شاهنامه خواهد بود که در سرتاسر سرور پراکنده است .

داستان بازی از آنجا آغاز می‌شود که گروهی از درباریان و خردمندان عصر پادشاهی جمشید در پی سرکشی و روی برگرداندن جمشید از بارگاه‌ ایزدی برای محدود کردن قدرت وی تصمیم می‌گیرند جام جهان‌نما را از دسترس او خارج کنند . پس از اجرا کردن ‌این تصمیم ، جمشید با همکاری گروهی از دیوان و سپاهیان تاریکی ، سعی در بازپس‌گیری جام جهان‌نما دارد و از ‌این نقطه است که بازیکن وارد دنیای میراث می‌شود.

معرفی بازی ایرانی گربه بازیگوش

شرکت سازنده : یگانه افزار پویا
سبک بازی : تعادل - فکری
ناشر : عصر بازی پارس
سال انتشار : 1391
خلاصه داستان بازی : 
در میان گربه های شهر ، گربه بازیگوشی بود که هر روز برای یافتن غذا سطل های زباله را جستجو می کرد. یک روز چند ماهی درون یک سطل زباله دید که برای برداشتن آن ها از سطل زباله عجله کرد و ناگهان دست و پایش سر خورد و درون سطل زباله افتاد و بیهوش شد. چشم هایش را باز کرد و دید در یک دنیای عجیب قرار دارد ....

شما باید گربه بازیگوش قصه را از این دنیای عجیب و غریب نجات دهید.