همبازی

همبازی

پایگاه بازی و آموزش برای تمام سنین
همبازی

همبازی

پایگاه بازی و آموزش برای تمام سنین

بازی های رایانه ای : مربیان نسل فردا

شما می توانید برای دانلود و مطالعه این مقاله به صورت فایل pdf ، بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

کودکان بازی با حیوانات را به اسباب بازی ترجیح می دهند!

کودکان در بازی های خود ترجیح می دهند به جای اسباب بازی از مدل های زنده حیوانات استفاده کنند.

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان، تحقیقات جدید نشان می دهد کودکان علاقه مند به بازی با حیوانات واقعی هستند تا بازی با مدل های پلاستیکی آ ن ها.

محققان دانشگاه ویرجینیا با اشاره به یافته های حاصل از این تحقیق اظهار کردند: حتی اطفال ۱۱ ماهه نیز به طور غریزی به سمت حیوانات تمایل دارند که از آن جمله می توان حیواناتی مانند عنکبوت یا مار را نام برد که بزرگسالان از آن ها وحشت دارند.

در این بررسی، محققان بر روی کودکان که بین اسباب بازی های جذاب و حیوانات حق انتخاب داشتند، سه آزمایش جداگانه انجام دادند که این مطالعه نشان داد، کودکان علاقه دارند زمان بیشتری را با انواع حیوانات سپری کنند تا با اسباب بازی های خود.

پژوهشگران یادآور شدند: حیوانات نسبت به اسباب بازی ها جذابیت و اشتیاق بیشتری را در کودکان ایجاد کردند، به عنوان مثال وقتی فکر کودکان را بر روی حیوانات متمرکز کردند، آن ها از خود واکنش بیشتری نشان دادند، در مورد حیوانات بیشتر صحبت کرده و سوال پرسیدند و به همین سبب محققان معتقدند حیوانات نقش موثری در یادگیری کودکان دارند و داشتن یک نوع حیوان خانگی می تواند برای کودکان مفید باشد.

ادامه مطلب 

حمایت از فرآیندهای ورزش قهرمانی با ترویج بازی های بومی محلی

مهدی مستجاب ‏الدعوه دبیر فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی، محلی اظهار داشت: بازی های بومی ،محلی گنجینه ای تمام نشدنی از همه فاکتورهای آمادگی جسمانی و رنگین کمانی از فرهنگی ناب ایرانی در خود نهفته دارند. با دیگران بودن، آنها را شانه به شانهخود حس کردن، با آنها به رقابت برخاستن و توانایی های خود را محک زدن، می تواند از انگیزه های قوی انسان برای بازی و فعالیت های بدنی باشد. بازی های بومی و محلی متنوع بوده و با نهایت آزادی و بدون مقید بودن به مکان، زمان و ابزار دست و پاگیر، قابل اجرا هستند.

وی در ادامه گفت: هریک از این بازی ها با توجه به نوع الگوی اجرا و پیچیدگی مهارتی آن، کمک شایانی به افزایش آمادگی انرژی، حرکتی و مهارتی در سنین پایه برای ورود به عرصه ورزش قهرمانی خواهدکرد.به گفته وی، قانون پذیری،مسئولیت پذیری، تمرین هم افزایی و کارگروهی، احترام به حقوق دیگران، مدیریت رفتار و نیل به برتری در قالب این بازی ها گنجانده شده است .

‏ تعمق در بازی های بومی- محلی و بررسی آنها از منظر حسی- حرکتی و شناختی در هر فعالیت، ظرفیت های....

ادامه مطلب

سلام بر حسین (ع)


فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان را به دوستداران اهل بیت (ع) تسلیت عرض می نماییم.

بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی

معرفی بازی سریالی The Walking Dead

فصل اول

برگرفته از روزنامه اطلاعات

(بخش اول)

بازی رایانه ای The Walking Dead(یا مردگان متحرک)، یک بازی سریالی و ماجراییclick-and-pointاست که برای سیستم عامل OSX، iOSویندوزهای مایکروسافت، پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 طراحی شده است. این بازی بر اساس سری کتاب های کامیک (The Walking Dead) اثر (رابرت کرکمن) و نیز سریالی تلویزیونی و معروف با همین نام ساخته شده و شرکتTelltale Gamesسازنده آن است. این بازی قرار بود که برای ماه های پایانی سال 2011 روانه بازار شود ، اما با تأخیر یعنی بین ماه های آوریل و نوامبر 2012 در دسترس علاقه مندان قرار گرفت . دلیل این تأخیر را نیاز زمانی برای بیشتر کار کردن روی آن و بسط دادن آن اعلام کردند. مردگان متحرک شامل 5 قسمت است. ورژن iOSهر قسمت پس از مدت خیلی کمی عرضه شد.

این بازی در همان دنیای داستانی کتاب کامیک اتفاق می افتد، با حوادثی که به سرعت پس از شروع آخر زمان (اپوکالیپس) به وسیله شیوع بیماری ویروسی (زامبی) و حمله زامبی ها (انسان های آلوده شده به این بیماری) در جورجیای ایالات متحده روی می دهند. با این وجود بیشتر شخصیت های بازی جدید هستند و داستان روی یک استاد دانشگاه و یک قاتل به نام (لی اورت) متمرکز است. اورت کسی است که برای نجات و نگهداری از یک دختر جوان به نام (کلمانتین) تلاش می کند. سه تن از شخصیت های کتاب کامیک اصلی در بازی حضور دارند؛ (هرشل گرین)، (شاون گرین) و (گلن ری).

بر خلاف بیشتر بازی های ماجرایی که با کلیک ماوس اجرا می شوند، مردگان متتحرک بر حل معما تأکید نمی کند، در عوض روی داستان و شکل گیری شخصیت ها تمرکز می کند. داستان تحت تأثیر مکالماتی که بازیکن به طور انتخابی آنها را فعال می کند و همچنین حرکات شخصیت ها در اتفاقات سریع و پیش بینی نشده است که سرانجام به عنوان مثال باعث مرگ یکی از آنها یا تغییری ناهنجار در رفتار یک شخصیت خاص یا چند شخصیت در مقابل (لی اورت) می شود. انتخاب هایی که بازیکن در تغییر روند بازی دارد از یک قسمت به قسمت دیگر منتقل می شوند .

این انتخاب را Telltaleنیز دنبال می کرد و در نوشتن قسمت های بعدی آن نقش داشتند.

 

(بخش دوم)

بازی مردگان متحرک به شدت مورد تحسین قرار گرفته است، در این میان منتقدانی حالت احساسی ناگوار داستان و رابطه واضحی که بین (لی) و (کلمانتین) برقرار شده بود را مورد تمجید قرار دادند.

این بازی بیش از 80 جایزه (بازی سال) را از آن خود کرده است، از جمله جایزه هایی از USA Today، Spike Video، E! Onlne، Games Radar Games... .  بیش از یک میلیون بازیکن حرفه ای دست کم یک قسمت از این سری بازی را دریافت کرده اند. علاوه بر 5/8 میلیون نسخه ای که به طور تکی تا پایان سال 2012 فروخته شد، موفقیت این بازی به حدی بوده که توانسته است ضعف بازی هایی از این ژانر را جبران کند و حضور آن را دوباره زنده کند. Telltaleاعلام کرده است که فصل دوم در ادامه پنج قسمت اول ساخته خواهد شد.

شرح بازی مردگان متحرک یک بازی ماجرایی است و با موس اجرا می شود که از زاویه دید سوم شخص بازی می شود و دارای بسیاری از زوایای دوربین سینمایی است. در آن بازیکن که شخصیت اصلی داستان به نام (لی اورت) است، با گروهی از بازمانده ها همکاری و تلاش می کنند تا زنده بمانند.

بازیکن می تواند شخصیت ها و آیتم ها را امتحان کند و با آنها در ارتباط و فعالیت باشد و باید از آیتم های ابتکاری و آن چه در پیرامون خود می بیند نیز استفاده کند. این بازی طوری طراحی شده که در طول آن بازیکن می تواند با محیط اطرافش در تبادل باشد و از آن به نفع خود و همراهانش استفاده کند و انتخاب هایی برای تغییر طبیعت اطراف دارد. برای مثال، بازیکن می تواند به شخصیتی نگاه کند، با او صحبت کند یا اگر جسمی را حمل می کنند کمکشان کند یا از او درباره آن بپرسد. طبق گفته (رابرت کرکمن)، بازی مردگان متحرک بیشتر روی شخصیت پردازی و داستان متمرکز است و کمتر روی صحنه های اکشن که در دیگر بازی های مشابه مانند Dead 4 Leftدیده می شود تأکید دارد.


ادامه (فصل اول)


(فصل دوم)


(فصل سوم)

 

توجه به صنعت گیم مسیر توسعه فرهنگی و اقتصادی کشور است

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با یادآوری اینکه  بنیاد  از تولید بازی‌هایی که برگرفته از فرهنگ غنی ایرانی –اسلامی باشد به عنوان یک رسانه فرهنگی حمایت می‌کند، افزود: این بازی‌ها می‌تواند نیاز تفریح و سرگرمی جوانان ایرانی را تأمین و  مسیری برای توسعه فرهنگی و اقتصادی کشور باشد.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، دکتر «بهروز مینایی» در نشست مسوولان دانشگاه علمی کاربردی استان تهران با عنوان «شناخت انواع بازی ها در ایران و خارج از کشور»،  افزود: بازی یک رسانه تعاملی بوده و  نفوذ آن در مقایسه با دیگر تولیدات سرگرمی بالاست، تأثیر و هم ذات پنداری کاربر در بازی رایانه ای  برخلاف کتاب که تا حدود 15 درصد و در فیلم و انیمیشن که تا 50 درصد بوده به  حدود 80 درصد می رسد.

این مقام مسول در بنیاد ملی بازی های رایانه ای توضیح داد: در فرآیند گیم کاربر خود فیلم و انیمیشن بازی را به صورت ذهنی می سازد. میزان انتقال پیام بازی به گونه آن اثر  بستگی دارد.

مینایی یادآورشد که بازی نقطه تلاقی تفریح، سرگرمی و آموزش پنهانی است که توسط هنجارهای داخل بازی معرفی می شود. برای انجام بازی، کاربر باید تمام قوانین بازی را رعایت کند، این قوانین در واقع هنجارهایی بوده که کاربر را به سمت تعامل بیشتر هدایت می کند.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای ادامه داد: هر چه این هنجارها تابع قوانین فرهنگی یک کشور یا ملت باشد، کاربر به سمت آن هدایت شده و سبب فرهنگسازی می شود. بازی هایی که در گونه « نقش محوری» یا «نقش آفرینی» جای می گیرد،  خود یک رسانه محسوب می شود.


ادامه مطلب

مجوز بیش از یک هزار بازی رایانه‌ای ایرانی و خارجی صادر شد

معاونت نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون 37 عنوان بازی ایرانی مجوز نشر و توزیع را دریافت کرده است. 

به گزارش همبازی و به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، درخواست مجوزهای یادشده در قالب بازی های بزرگ، موبایل و آنلاین ایرانی ارایه شده است.   

بر اساس اعلام معاونت نظارت و ارزشیابی این بنیاد، مجوزهای صادر شده برای بازی های ایرانی(37 بازی) مربوط به  فروردین تا اوایل آبان ماه 92 بوده و شامل 26 عنوان بازی بزرگ، پنج عنوان بازی موبایل و 11 عنوان بازی آنلاین ایرانی است.

بازی های رایانه ای «بابکان (دره عناصر گمشده)» با سبک استراتژی، «تیک تاک» با سبک آرکید، «جادوگر دیوانه» با سبک آرکید، «ماجراهای مپل (کیف مدرسه)» با سبک سکو بازی و آرکید، «استاد سرآشپز» با سبک مسابقه ای، «فاتحان» با سبک اکشن اول شخص، «قلقلیا» با سبک مدیریت و آرکید، «آب های آبی» با سبک مدیریت و «قلعه ملعه» با سبک استراتژی، از جمله بازی هایی است که مجوز ساخت دریافت کرده اند.

همچنین بر اساس این گزارش و فارغ از بازی های ایرانی تعداد یکهزار و 43 عنوان بازی خارجی در قالب سبک های مختلف از ابتدای امسال تاکنون مجوز دریافت کرده است.

مخاطب شناسی دقیق اساس تولید گیم برای کودکان است

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، «مصطفی رحماندوست» ادامه داد: کودکان و نوجوانان اکنون فارغ از موضوع سرگرمی نیاز به انگیزه برای ارتباط به تولیدات سرگرمی نظیر بازی های رایانه ای دارند.

وی توضیح داد: دنیای کودک و نوجوان نیازمند قصه‌ها و بازی‌های پیچیده‌تری با جذابیت‌های بصری است که تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای می توانند با ترکیب جذابیت‌ و قصه‌های ایرانی این گروه عظیم مخاطب را جذب کنند.

رحماندوست از صنعت گیم به عنوان یکی از ابزارهای قابل اعتنا در عرصه آموزش عمومی در دنیای امروز نام برد و ادامه داد:

ادامه مطلب 

تغییر نگاه دولت و بخش‌های تابعه به صنعت گیم ضروری است

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با یادآوری اینکه سرمایه‌گذاری درصنعت گیم کشور ضروری است، گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس سرمایه‌گذاری هنگفتی در این زمینه انجام داده اند، در کشور ما که اقتصاد آن دولتی است، باید نگاه دولت و بخش‌های تابعه به این هنر – صنعت تغییر کند.


به گزارش همبازی و به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، دکتر « بهروز مینایی» در مراسم پایانی دومین جشنواره  ملی دانشجوی بازی ساز در دانشگاه مازندران افزود: نگاه دولت و شرکت های  وابسته باید به گیم  تغییر کند. در دولت همانگونه که به صنعت نانو و فناوری هسته ای اهمیت داده می شود به مراتب باید به صنعت بازی های رایانه ای نیز اهمیت ویژه ای شود.
مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای به انتظارات این بنیاد از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره کرد و توضیح داد: کمک و حمایت برای راه اندازی و تشکیل لابراتوار بازی های رایانه ای در حداقل پنج دانشگاه کشور را از معاونت علمی ریاست جمهوری خواستاریم.
مینایی همچنین به اهمیت بازی های رایانه ای و ضرورت توجه مضاعف به این حوزه در کشور اشاره کرد و در عین حال ادامه: رویکرد عرصه بازی های رایانه ای باید فرهنگی باشد و این امر نیاز به حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دارد.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای تاکید کرد: برای پیشرفت بازی های رایانه ای باید سه شاخه از مردم به هم کمک کنند، نخست مسوولین، دوم هنرمندان که بین هنر سینما و  بازی های رایانه ای فرق نگذارند و سوم مصرف کنندگان که بیشتر آنها دانشجویان و دانش آموزان هستند.
رییس دانشگاه مازندران نیز در این مراسم از همت وتلاش دانشجویان در فعالیت های علمی، فرهنگی و پژوهشی دانشگاه تقدیر کرد و گفت : دانشگاه مازندران به همت و مشارکت دانشجویان در چند سال اخیر به یکی از قطب های اصلی بازی های رایانه ای کشور تبدیل شد.
براساس دبیرخانه جشنواره دوم دانشجوی بازی ساز، نفرات برگزیده این رویداد به شرح ذیل معرفی شدند:

*بخش بازی رایانه ای:

ادامه مطلب

مجوز ساخت 11 بازی رایانه‌ای در مهرماه 92 صادر شد


شورای صدور پروانه ساخت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای 11 بازی رایانه‌ای با موضوع‌های مختلف در مهرماه 92 پروانه ساخت صادر کرد.

به گزارش همبازی و به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، این شورا پس از بررسی طرح ساخت بازی رایانه ای برای تولیدکنندگان بازی مجوز تولید صادر می کند.

براین اساس، بازی های رایانه ای «بابکان (دره عناصر گمشده)» با سبک استراتژی، «تیک تاک» با سبک آرکید، «جادوگر دیوانه» با سبک آرکید، «ماجراهای مپل (کیف مدرسه)» با سبک سکو بازی و آرکید، «استاد سرآشپز» با سبک مسابقه ای، «فاتحان» با سبک اکشن اول شخص، «قلقلیا» با سبک مدیریت و آرکید، «آب های آبی» با سبک مدیریت و «قلعه ملعه» با سبک استراتژی از بازی هایی است که مجوز ساخت دریافت کردند.

بر اساس اعلام شورای صدور پروانه ساخت بنیاد ملی بازی های رایانه ای، پروانه ساخت صرفا یک مجوز اولیه برای تولید بازی بوده و تأیید توانایی متقاضی در تولید محصول نیست. بنابراین پس از تولید، اخذ پروانه مالکیت و مجوز انتشار الزامی است.

متقاضیان دریافت پروانه تولید “بازی های رایانه ای“ می توانند به وب سایت معاونت نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی های رایانه ای به نشانیwww.ebazi.org مراجعه و نسبت به دریافت و تکمیل فرم های مربوطه اقدام کنند.