همبازی

همبازی

پایگاه بازی و آموزش برای تمام سنین
همبازی

همبازی

پایگاه بازی و آموزش برای تمام سنین

آرش کمان دار

آرش کماندار یک بازی ماجرایی و معمایی برای رده سنی کودکان می باشد که با بهره گیری از نرم افزارها و دانش روز دنیا سعی در ایجاد فضایی شاد برای کودکان برای بیان داستان بازی و افزایش توانیی های خلاقانه آنها دارد. داستان بازی بدین قرار است که :
آرش کودک بازیگوشی است که در یک دهکده زیبا زندگی می کند. زندگی در این دهکده زیبا به آرامی جریان دارد تا زمانی که یک روز صبح خیلی زود سربازان دشمن به دهکده حمله کرده و وارد ده می شوند.

[تصویر:  ynixjzst6k.jpg]

با ورود دشمن به دهدکده زندگی آرم اهالی ده از بین رفته و مردم گروه گروه از محل زندگی خود فرار می کنند. پس از مدتی فضای زیبای دهکده تبدیل به محیطی بی روح و ساکت می شود.
در این میان آرش که در تپه های اطراف ده مشغول بازی و مراقبت از گله بزهای دهکده می باشد. به دهکده باز می گرددو با مشاهده غارت دهکده توسط سبازان دشمن و ویرانی هایی که در ده به وجود آورده اند تصمیم می گیرد آنها را از ده بیرون کند. برای این منظور آرش باید با ایجاد دردسر برای سربازان دشمن آنها را از میان بردارد.
دراین میان ابزار اصلی آرش علاوه بر تیر و کمان بز بازیگوشی است که همراه آرش است همچنین آرش می تواند با استفاده از ابزار آلاتی که در دهکده وجود دارد تله های مختلفی برای از بین بردن سربازان دشمن ایجاد کند.
خانواده پویا

ببین و پرتاب کن

عنوان بازی: AE Bubble سیستم‌عامل: اندروید، آی.او.اس، ویندوزفون

[تصویر:  images?q=tbn:ANd9GcSWrkdV73ETMeGTpnqKjqt...HkQUDbraAR]
اگر قصد دارید بی‌دردسر به اجرای یک بازی جذاب بپردازید AE Bubble را به شما پیشنهاد می‌کنیم. بازی جذاب AE Bubble با رنگ‌آمیزی فوق‌العاده و موزیک هیجان‌انگیز خود قادر است چند ساعت شما را سرگرم کند. قوانین این بازی بسیار ساده است. شما یک توپ رنگی در اختیار دارید و ‌باید آن را به سمت توپ‌های دیگر پرتاب کنید. در این میان باید سعی کنید توپی که در اختیار دارید را به سمت توپی پرتاب کنید که تشکیل سه توپ همرنگ یا بیشتر را بدهد، پس از آن توپ‌های همرنگ از صفحه حذف شده و ‌باید این کار را تا زمانی که تمام توپ‌ها از روی صفحه حذف شوند انجام دهید. توجه داشته باشید که حذف توپ‌ها در مدت زمان کمتر و با سرعت بیشتر، امتیاز بیشتری را برای شما به‌همراه خواهد داشت. مراحل مختلف این بازی جذاب شامل حباب‌های رنگارنگ در هفت نوع مختلف و 9 رنگ متفاوت است، پنج تصویر پس‌زمینه و دو سبک بازی Puzzle و Endless نیز از دیگر ویژگی‌های این بازی به‌شمار می‌رود.

گفتگوی اختصاصی و جذاب گروه خبر سایت همبازی با تولید کنندگان اسباب بازی

شما می توانید با استفاده از لینک زیر گفتگوی اختصاصی و جذاب گروه خبر سایت همبازی با تولید کنندگان و واردکنندگان اسباب بازی در ایران را پی گیری و مطالعه بفرمائید .


گفتگوی  اختصاصی و جذاب گروه خبر سایت همبازی با تولید کنندگان اسباب بازی



معرفی 8 بازی آنلاین فارسی

خبرنامه دانشجویان - بازی‌های آنلاین، شکل جدیدی از بازی‌های کامپیوتری محسوب می‌شوند که این روزها بیشتر‌افرادی را که عضو شبکه‌های اجتماعی هستند به خود مشغول کرده است. بازی‌های آنلاین، بازی‌هایی هستند که برای انجام آنها حتما باید امکان دسترسی به اینترنت را داشته باشید.

در گزارشی با عنوان "8 دلیل برای فیلتر شدن «تراوین»" به بررسی دلایل فیلتر شدن یکی از اینگونه بازی‌های آنلاین پرداخته بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت و موافقین و مخالفین زیادی نسبت به این گزارش واکنش نشان دادند.

تعدادی از این مخاطبین در کامنت‌ها، درخواست معرفی بازیهای آنلاین مشابه ایرانی در سایت شده بودند، این موضوع بهانه‌ای شد که خبرنگار علم و فناوری «خبرنامه دانشجویان ایران»، تعدادی از این بازیها که توسط طراحان ایرانی به صورت آنلاین بر روی فضای مجازی منتشر شده است را بررسی کند.

[تصویر:  game.jpg]

در بازی‌های آنلاین همبازی‌های شما مانند بازی‌های کامپیوتری که باید روی دستگاه شما نصب شوند، شخصیت‌های برنامه‌ریزی شده نیستند، بلکه این شخصیت‌ها افرادی مانند شما هستند که براساس یک فرآیند برنامه‌ریزی شده عمل نمی‌کنند و ممکن است هر کدام برای انجام بازی، ترفند خاصی در پیش گیرند.

در این بازی‌ها شما در واقع یک قدم به بازی‌های زمان قدیم نزدیک‌تر می‌شوید و کمی ملموس‌تر با همه بازی‌های واقعی، اوقات می‌گذرانید. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که بازی‌های کامپیوتری آنلاین که محبوب‌ترین بازی یا سرگرمی کودکان این عصر هستند، همچون یک تیغ دو لبه عمل می‌کنند. به عبارت دیگر اگرچه گفته می‌شود این بازی‌ها می‌توانند سلامت جسمی و روحی‌ ـ روانی نوجوانان را در معرض تهدید قرار دهند، اما باید پذیرفت می‌توانند تاثیر مناسبی بر خلاقیت ذهنی این گروه از افراد بر جای گذارند.

خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» همچنین با یکی از مسئولین بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای که نخواست نامش اعلام شود بصورت تلفنی چند سوال را در همین زمینه پرسیده است.

وی در جواب این سوال که بنیاد چگونه از این نوع سبک بازی حمایت می‌کند پاسخ داد که بنیاد بیشتر سعی دارد دیگر سبک‌ها را حمایت کند ولی از این سبک به روش اختصاصی خودش حمایت می‌کند و توقع این است این نوع سبک به دلیل سودآوری خودش تمام آورده‌نقدی آن برای خود تولیدکننده باشد.

آن مسئول همچنین از معافیت مالیاتی اینگونه بازی‌ها بدلیل ارائه محصولات فرهنگی خبر داد ، وی همچنین پشتیبانی بنیاد را در بخش مالی در حوزه‌ی هزینه های ابتدایی سرور و تبلیغات رایگان در سایت اعلام کرد.

تعدادی از بازی‌های آنلاین ایرانی و غیرایرانی پرطرفدار در ایران :

آسمان دژ (asmandez) 

[تصویر:  Picture5(4).jpg]

هم یکی از بازی‌‌های پرطرفدار ایرانی است که به عنوان برترین بازی آنلاین ایرانی سال انتخاب شده است. در این بازی شما فرمانده سفینه‌ای هستید که باید در منظومه‌ای جدید به کمک مردم سرزمینتان، سیاره‌ای را آباد کنید.

این بازی به آدرس اینترنتی "www.asmandez.ir" در دسترس شما است.

مسابقات اتومبیلرانی سرعت بیشتر (Speed up)‌ 

از بازی‌های آنلاین ایرانی است که تابستان امسال به صورت رسمی راه‌اندازی شد . به نظر می‌رسد که این بازی بیانگر نگرشی جدید نسبت به بازی‌های آنلاین باشد. کاربر بازی، در بازی سرعت بیشتر نقش مدیریت یک شرکت اتومبیل های مسابقه ای را به عهده دارد که با استخدام راننده و خرید ماشین در رقابت‌های متعددی شرکت کرده و در صورت برنده شدن در این مسابقات، جوایزی را نیز کسب می‌کند.آموزشگاه رانندگی، تعمیرگاه، فروشگاه لوازم یدکی و کارگاه تیونینگ خودروها از بخش‌های جذاب این بازی هستند. ‌

[تصویر:  Picture1(15).jpg]

این بازی به آدرس اینترنتی "www.speedup.ir" در دسترس شما است.

تیم فانتزی (Team Fantasy) ‌

بازی آنلاین لیگ فانتزی فوتبال است که براساس نتایج واقعی لیگ برتر فوتبال ایران برنامه‌ریزی می‌شود شما تیمی متشکل از بازیکنان واقعی که در لیگ برتر فوتبال ایران بازی می‌کنند را انتخاب کرده و در طول فصل مدیریت می‌کنید.

این بازی به آدرس اینترنتی "www.teamfantasy.ir" در دسترس شما است.

[تصویر:  siYI1B_535.jpg]

عصر پادشاهان (kingsEra) 
عصر پادشاهان یک بازی ایرانی تحت اینترنت است. برای بازی کردن نیاز به نصب برنامه خاصی روی کامپیوتر شما نمی باشد و کافی است که مطابق آموزش این راهنما یک اکانت کاربری برای خود در بازی ایجاد نمایید و به عنوان یک پادشاه جوان هیجان یک دنیای پر مخاطره و اسرار آمیز را تجربه نمایید. این بازی رایگان و در سبک تاریخی-نظامی، بر اساس یک داستان تخیلی تاریخی تولید شده‌ است. در این بازی شما به عنوان یک پادشاه شجاع تلاش می کنید با ایجاد امپراتوری قدرتمند و ارتشی عظیم به مبارزه با شیاطین برخیزید و در این میان جنگ‌هایی بزرگ شکل خواهد گرفت و دلاوران و قهرمانانی همچون شما با شکست شیاطین نام خود را در کتیبه جاودان قهرمانان ثبت کرده و به جوایز نقدی هر دوره از بازی دست می‌یابند.

[تصویر:  Picture3(7).jpg]

این بازی به آدرس اینترنتی "www.kingsera.ir" در دسترس شما است.

گرز (gorz) 
بازی گرز یک بازی استراتژیک رایگان ایرانی است که به وقت زیاد، هزینه و درگیری بیش از حد نیازی ندارد. این بازی مخصوص ایرانی ها با سرعت اینترنت معمول ایران، سلیقه و زمان ایرانی طراحی شده تا بیشترین لذت را فراهم کند. استخدام لشگریان جدید، تمرین آن ها و همین طور حضور در نقشه ها به همراه دوستانتان و محک زدن قدرت لشگر، جزو کارهای اصلی شما به عنوان فرمانده است!

[تصویر:  Picture6(3).jpg]

این بازی به آدرس اینترنتی "www.gorz.ir" در دسترس شما است.

جنگ خان‌ها (Khanwars) 
برنده جایزه بهترین بازی استراتژیک قرون وسطایی بوده است نیز از دیگر بازی‌‌های محبوب ایرانی است. در این بازی شما می‌توانید از بین 11 نژاد منحصر به فرد، نژاد خود را انتخاب کرده و از استراتژی‌های پیچیده برای نبرد استفاده کنید. جنگ خان‌ها یک بازی گروهی آنلاین است.

[تصویر:  Picture111.jpg]

این بازی به آدرس اینترنتی "www.khanwars.ir" در دسترس شما است.

نعره جنگ (WarCry) 
دنیا در حال نابودی است سرزمین هایی که مجهز به سلاح های هسته ای و نانو تکنولوژی نبودند با خاک یکسان شدند. زمین از انفجارات هسته ای مانند کویری از هم جدا شده. نعره مهیب انفجارات هسته ای خواب را در چشم مردم به کابوسی از مرگ مبدل ساخته. نجات این سرزمینها و مردمان بی گناهشان در این بن بست مخوف تاریخ در دست فرمانروای مقتدری چون شماست در میان سرزمین های بازمانده با پیشرفته ترین سلاح های هسته ای و مدرن رهبریه کشورتان را به دست بگیرید و دشمنان را نابود سازید تا نام سرزمینتان را بر بام دنیا و در قلب تاریخ پیروزمندانه ثبت نمایید..
این بازی به آدرس اینترنتی "www.warcry.ir" در دسترس شما است.

[تصویر:  Picture2(9).jpg]

کلاب فوتبال من (MyFc) 
شما در کلاب فوتبال من می توانید با ساخت تیم خود, مدیریت صحیح, شرکت در لیگ ها, برنده شدن, کسب درآمد و صعود به لیگ های بالاتر, خودتان را مطرح کنید و استعداد مربیگری‌تان را محک بزنید!

[تصویر:  Picture4(6).jpg]

این بازی به آدرس اینترنتی "www.myfc.ir" در دسترس شما است.

علاوه بر سایت‌های بالا که امکان انجام بازی‌های آنلاین مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهند، بازی‌های مبتنی بر مرورگرهای وب نیز گروهی دیگر از بازی‌‌های آنلاین هستند که روز به روز در حال دگرگون شدن بوده و ژانرهای جدیدی از انواع بازی‌های آنلاین را در دنیای وب به نمایش می‌گذارند. برای تجربه این بازی‌ها تنها کافی است یک مرورگر داشته باشید و این بازی‌ها کاملا رایگان را تجربه کنید. صنعت بازی های آنلاین، صنعت بسیار نوپایی است که به نظر می رسد آینده مالی بسیار درخشانی در انتظارش است. ورود به موقع و حرکت قدر‌تمند بخش خصوصی ایرانی به این صحنه نوید روزهای خوبی را در آینده می‌دهد.

رجا نیوز

مجوز 11 عنوان بازی آنلاین ایرانی صادر شد

مجوز نشر 11 عنوان بازی آنلاین ایرانی را معاونت نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تا پایان آذرماه  صادر کرد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، این تعداد مجوز بازی بر اساس تقاضای ارایه شده از سوی شرکت ها  از ابتدای سالجاری تا ماه منتهی به آذر 92 صادر شده است.
بر اساس اعلام معاونت نظارت و ارزشیابی این بنیاد، مجوز بازی های آنلاین با موضوع هایی همچون مسترکاب، کلاب فوتبال من، جام مجازی خلیج فارس، رایمون، فایدیم، میراث، تمدن های کهن  و آسمان د�� صادر شده است.
شرکت هایی نظیر پیام پیک صدرا، جام مجازی خلیج فارس، سبحان پایا، سرای ربات سازان پارسی، آریا ویژن پایا، و توسعه شبیه ساز از متقاضیان نشر بازی های آنلاین در دوره زمانی یادشده به شمار می روند.
همچنین مجوز 37 عنوان بازی ایرانی شامل 26 عنوان بازی بزرگ، 5 عنوان بازی موبایل و 11 عنوان بازی آنلاین در مدت زمان منظور صادر شده است.
معاونت نظارت و ارزشیایی  بنیاد ملی بازی های رایانه ای همچنین تا اوایل آبان ماه امسال مجوز یکهزار و 43 عنوان بازی خارجی را در قالب سبک های مختلف صادر کرده است.

سوء استفاده از مفاهیم مذهبی در بازی‎های رایانه‎ای

بازی‎های رایانه‎ای از ابتدا تا به امروز دستخوش تغییرات بسیاری شده‎اند. 

[تصویر:  files_news_817985bazi[08183eda0e12109c74...2c700].jpg]

زمانی بازی‎های رایانه‎ای خلاقانه و به منظور ایجاد سرگرمی ساخته می شدند اما این روند تغییر یافته است. از جمله این تغییرات می‎توان به تغییر کاربری آنها اشاره کرد. در ابتدا تیم‎های کوچک به منظور ایجاد سرگرمی نوین اقدام به ساخت بازی می‎کردند که در بعضی موارد این بازی‎ها را با قیمت‎های پایین به فروش می‎گذاشتند. اما این روند با شکل‎گیری نظام سرمایه‎داری تغییر یافت. ساخت بازی‎های رایانه‎ای دیگر فقط به منظور وسیله‎ای برای سرگرمی به شمار نمی‎رفت و انگیزه‎های اقتصادی عامل اصلی ساخت بازی شده بود و این امر تا جایی گسترش پیدا کرد که در سال 2007 بازی‎های رایانه‎ای به عنوان یک صنعت پر درآمد شناخته شدند. پس از پیدایش صنعت بازی‎های رایانه‎ای، بیشتر بازی‎ها برای برآورده کردن اهداف اقتصادی و انگیزه‎های سیاسی و مذهبی ساخته می‎شدند و به صنعتی قدرتمند در این زمینه‎ها تبدیل شدند به طوری که آمارها نشان می‎دهند بازی‎های رایانه‎ای در سال 2007 فقط در آمریکا مبلغی در حدود 9 میلیارد دلار فروش داشته‎اند که این مبلغ در سال‎های بعد به صورت صعودی افزایش چشمگیری داشته است و در سال‎های 2008 و 2009 به ترتیب 11.7 و 25.1 میلیارد دلار فروش داشته‎اند. با قدرتمند شدن صنعت بازی‎های رایانه‎ای، برخی بازی‎ها به وسیله‎‎‎ای برای انتقال تفکرات خاص به کاربران تبدیل شدند؛ به طور مثال بازی‎هایی که با استفاده از مفاهیم مذهبی سعی دارند بعضی مذاهب را زیر سوال ببرند یا اینکه به تبلیغ مذهبی خاص بپردازند و هدف اصلی بازی‎سازی را از یاد برده‎اند. البته لازم به ذکر است که تعداد این شکل بازی‎ها محدود است و بیشتر بازی‎ها از این قاعده مستثنا هستند.
از جمله بازی‎های توهین‎آمیز که از مفاهیم مذهبی سوء استفاده کرده‎اند می‎توان به «دانته اینفرنو» (Dante’s Inferno) اشاره کرد. داستان بازی برگرفته شده از کتاب «کمدی الهی» دانته و به ماجرای دانته پرداخته است که برای نجات معشوقه خود از دست شیطان وارد جهنم می‎شود و به مبارزه با شیطان می‎پردازد. در این بازی، دانته با به یاد آوردن گذشته خود اعتقادات مذهبی را زیر سوال می‎برد و بیان می‎‎کند که چگونه فریب کلیسا را خورده است و به خاطر موعظه‎های دروغین کشیشان کلیسا به گناهانی نابخشودنی دست زده است. این بازی، پیروان مسیحیت را افرادی فریب‎خورده نشان می‎دهد که به خاطر اعتمادشان به مذهب به گناه کشیده شده‎اند. اما این بازی فقط به مسیحیت توهین نمی‎کند بلکه در قسمتی از بازی، دانته در جهنم با پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) روبرو می‎شود. بازی به صورت کاملا توهین‎آمیز دلیل به جهنم افتادن پیامبر را ایجاد مذهبی کاذب و فریب دادن مردم نشان می‎دهد و بیان می‎کند که حضرت محمد(ص) با این کارش باعث شده که مردم از خدا دور شوند.
از دیگر بازی‎هایی که از مفاهیم مذهبی سوء استفاده کرده است می‎توان به بازی هل گیت : لندن (hellgate) اشاره کرد. بازی هل گیت یک بازی اکشن نقش‎آفرینی است که داستان آن درباره ظاهر شدن دروازه‎هایی از جهنم بر روی زمین و ورود شیاطین به دنیای انسان‎ها است. انسان‎ها به کمک نیروهای کابالا به مبارزه با شیاطین می‎پردازند و برای زنده ماندن تلاش می‎کنند. کابالا فرقه ای مذهبی-یهودی است که در بازی پیروان این فرقه فرماندهی بازماندگان را به عهده می‎گیرند و با نیروهای خود شیاطین را شکست می‎دهند. هل گیت بازی تبلیغاتی برای این فرقه یعنی کابالا به شمار می‎رود. از دیگر بازی‎های توهین آمیز می‎توان بازی بیوشاک : اینفینیت (بینهایت) (Bioshock : Infinite) را که به تازگی منتشر شده است معرفی کرد که به تخریب کلیت مذهب می‎پردازد. سری بازی بیوشاک به تفکرات انسان‎گرایی گرایش دارد که جمله معروف سری که در قسمت‎های مختلف شهر به نمایش درآورده می‎شود می‎تواند نمادی برای این طرز فکر باشد:
No Gods or Kings, only Man 
نه خدایان و نه پادشاهان، فقط انسان
در قسمت جدید بازی اینفینیت، داستان در شهری به نام کلمبیا اتفاق می‎افتد. شهری که در آسمان ساخته شده و نمادی از بهشت است. کنترل شهر در دست فردی به نام «زاخاری هیل کامستک» است که خود را پیامبری از طرف خدا معرفی می‎کند. مردم شهر تحت نفوذ زاخاری به پرستش خدا می‎پردازند و کسانی را که اعتقادات همسان آنها ندارند شکنجه کرده و می‎کشند. بازی سعی دارد پیروان مذهب را افرادی کم‎اراده و بدون عقل نشان بدهد که اختیاری از خود ندارند و به راحتی مورد سوء استفاده دیگران قرار می‎گیرند و از طرفی دیگر پیشوایان مذهبی را افرادی پلید نشان می‎‎دهد که فقط به دنبال منافع خود هستند و مذهب وسیله‎ای برای سوء استفاده از دیگران برای این شکل افراد است.
احسان جازم (کارشناسESRA )